donderdag 27 september 2012

naailes 4: zoom inleg - mijn machine

Deze week mochten we dus onze stof verder knippen. Ik moest deze les enkel nog knipjes geven bij de vouwlijnen en middellijnen.

Eerst moesten we de zomen van de verschillende stukken vastspelden. Dit met een dubbele inleg, dwz je plooit 1 cm over, dat strijk je, dan nog eens 4 cm overplooien, strijken en vaststpelden.

Het koordje dat je ziet moesten we bij het patroontekenen met een naald doortrekken, het dient als hulpmiddel (om de de zoom over te plooien en later in ons werk het midden te bepalen)

De strijkplanken werden boven gehaald en we konden onze zomen strijken.
Wie klaar was mocht beginnen stikken. Ik heb 1 stukje gestikt, één van de 2 buitenzakjes.
Het was redelijk, vond ik. De juf noemde mijn stukje bevestigend 'heel redelijk'.
Ik ben natuurlijk wel een beetje fier op mezelf.



Vandaag heb ik mijn naaimachine binnen gedaan voor onderhoud. 




Je moet geen kenner zijn om te zien dat dit een oud ding is.
Het marcheert wel nog... en 't is wel een Bernina hé...
maar een oldtimer moet ook eens zijn onderhoud krijgen hé.
Ik vind hem trouwens wel charmant die oude naaimachine van me. 
Maar ik neem hem niet mee naar de les, daarvoor weegt die een paar kilo's te veel.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten