dinsdag 23 april 2013

SABAjurkje deel 1

Net terug van de naailes, ik verlang al tot volgende week.

Ik toonde het jurkje en het patroon dat mijn ma had getekend en kreeg een 'ok' van de juf om ermee te starten. Nu maakt iedereen iets anders, gewoon uit een boekje, zoals we thuis zouden doen als we iets alleen zouden maken. Met het voordeel dat we nu nog uitleg kunnen vragen als we iets niet meer weten.

En ik ben nogal vergeetachtig de laatste tijd - tiens hoe zou dat komen ? Dus maakte ik van elke stap notities en een afbeelding.

1) patroon uittekenen en knippen

2) stof knippen (voeringstof ook knippen identiek zelfde patroon als stof maar de onderste zoom van het kleedje moet je niet er niet bij doen)
voering

3) overlocken middenrug


4) toestikken naad middenrug tot 2 cm boven het ritssluitingske
    dus eerst de positie van de rits bepalen en vastspelden

    een speldje steken tot waar je mag toestikken en stikken

5) blinde rits steken
    ! erop letten dat je bovenaan je sluitertje overeenkomt met de rand van je stof,
      rekening houdend met je zoom van 1 cm
    eerst met gewoon ritsvoetje of rijgen ---  daarna met een blinde ritsvoetje
6) schouderbandjes van voorste en achterste stuk rechts op rechts leggen, vastspelden en aan elkaar stikken op 1 cm

resultaat van deze avond:


3 opmerkingen: